Påmelding utstillere Jul igjen på Stiklestad 2017

Jul igjen på Stiklestad 09-10. desember

Retningslinjer julemarked på Jul igjen 2017

Jul igjen på Stiklestad skal være et arrangement der vi blander salg og formidling. Selgere på julemarkedet tilbyr lokalproduserte produkter og mat, og formidlere står for historie- og tradisjonsformidling. Det er også ønskelig med selgere som kan demonstrere teknikker etc. på standen sin. I tillegg til høy kvalitet på varene som tilbys for salg, ønsker vi å prioritere mangfold, slik at flest mulige teknikker og matsorter blir representert. Arrangementet skal ha en profil som gir våre gjester god, gammeldags julestemning.

Boder og utstillingssteder

Selgerne må forholde seg til at de vil få ulike utstillingsforhold, da vi bruker både uteboder, museumshus og moderne hus under arrangementet. (NB vi har ikke teltplasser for utstillere lengre.)

Påmelding innen 20.oktober.

Her følger en oversikt over plasser for utstillere:

 Utendørsboder (Nyhet!)

Påmeldingsavgift: Små 300,-/ Store 500,-

 

 

 

2x4m

Påmeldingsavgift: Museumshus, ikke oppvarmede

500,-

 

 

 

Påmeldingsavgift: Museumhus, oppvarmet (forbeholdt de med varer som ikke tåler frost)

600,-

Arrangøren klargjør salgsstedene innomhus med bord og stol, men i utebodene må selgerne ta med bord og stol selv. Vi ordner lys og strømuttak til alle.  I og med at vi bruker museumsbygninger, kan vi ikke garantere at utleide salgsboder/hus er helt tette mot vær og vind. Men vi gjør hva vi kan for å gi gode forhold for alle utstillerne. Man er velkommen til å ta en titt på utstillingsmuligheter før arrangementet.

Påmeldingsavgift for de som har med egen bod er 400,-. Da anvises det en plass og legges strøm dit.

Priser og oppgjør

Hvis man får tildelt en plass, får man tilsendt en faktura med påmeldingsavgift for å bekrefte plassen. Påmeldingsavgift varierer etter hvor man står.

I tillegg til påmeldingsavgiften tar vi 10 % i provisjon av omsetningen. Men hvis salgsinntekten for standen ikke overstiger kr. 5 000,-, slipper selgeren å betale provisjon. Dette gjør vi for at det skal være plass for småprodusenter.

Maks provisjon er kr 2000,-, dvs. hvis du selger for over 20 000,- betaler du ikke provisjon for inntekt ut over det. Uansett inntekt må oppgjørsskjema fylles ut og leveres i resepsjon på kulturhuset.

Dagens system baseres på tillit, og vi oppfordrer selgerne til ærlighet. Provisjon kan innbetales kontant i resepsjonen på kulturhuset omgående etter arrangementet, eller innbetales til konto. Betalingsfrist er 14. desember.  Ved for sen betaling/ levering av oppgjørsskjema, pålegges et gebyr på 200,-

Hvis påmeldt selger uteblir fra arrangementet uten å ha gitt beskjed innen 20. november, returneres ikke påmeldingsavgiften.

Ansvarsforhold

Opprigging for de som skal være inne i hus kan begynne fredag, lokalene er tilgjengelige kl. 10.00 – 18.00. Lørdag åpner husene kl. 09.00. De som har utebod  kan rigge når det passer, men vi anbefaler ikke å ha store verdier ute i telt og boder om natta. Det er patruljerende nattvakt på området natt til søndag. Arrangøren påtar seg ikke ansvar for utstilte varer og eventuelt utstyr. Selgerne må selv sørge for å ha nødvendige forsikringer.

Selgerne får tilsendt funksjonærbilletter til arrangementet. Disse må dere ha på dere når dere skal bevege dere innenfor billettert område og på standene. Vi utfordrer utstillerne til å stille i antrekk som passer til arrangementet og til temperatur, og pynte salgsstedene så vi skaper god førjulsstemning for våre gjester. Flotteste salgssted premieres!

Det er ikke tillatt å spikre i veggene inne i museumshusene, Søppel skal kastes i container bak Moksneslåna øverst på museumsområdet.  Utstiller er ansvarlig for eventuelle skader utover vanlig slitasje på salgsstedet.

Det blir levende musikk på området, så vi ønsker ikke at selgerne har med musikk- spiller med egen musikk som spilles på salgsstedet.

Biler skal ikke stå inne på museumsområdet eller i amfiet under arrangementet. Parkeringsplass for selgerne er på skiltet parkeringa ved Stiklastadir, hvis annet ikke er avtalt spesielt. Det er ikke tillatt å kjøre på museumsområdet i åpningstida.

Åpningstider
Salgsstedene skal være betjent når arrangementet er åpent for publikum kl.12.00 – 17.00. Det er viktig at ingen pakker sammen før arrangementet er ferdig! Hvis det skjer, kan vi gi et straffegebyr på kr. 500,- Ser du at du kommer til å gå tom for varer eller noe annet oppstår, ta kontakt med arrangør umiddelbart, så finner vi en ordning.

Kontakt

Julemarked
Øystein Viem              47041458      [email protected] (kontaktperson etter 9. oktober)
Gunhild Rikstad          92436958      [email protected]  

Stiklestad Nasjonale Kultursenter  74044200

Påmelding julemarked Jul igjen 2017

  • Viktig at alle varetyper blir oppgitt
    Jeg har lest og forstått betingelsene for å delta på julemarkedet under Jul igjen. Betingelsene kan du lese over dette skjemaet.