Utstiller på Jul igjen

Søknadsskjema for utstillere under Jul igjen 3. og 4. desember

folkemuseum, bygninger, nissejente

Vi er i gang med planleggingen av vinterens høydepunkt på Stiklestad, Jul igjen, 4. og 5. desember kl. 12.00 – 17.00

I år arrangeres Jul igjen for 32. gang. Vi satser som før på et tradisjonsrikt arrangement med tydelig familieprofil, tradisjonsrike aktiviteter i museumshusene, musikk, underholdning og et flott julemarked. Vi samler hvert år rundt 5000 besøkende fra hele Midt-Norge. Mange av våre gjester gleder seg til å gjøre unna en del av årets julehandel under Jul igjen og vi ønsker mange flotte utstillere til julemarkedet. Søknadsskjema ligger nederst i denne teksten.

  • Julemarkedet blir ute i Borggården og inne i Leidanggalleriet på hotellet. Vi hadde god erfaring med julemarked i Borggården i fjor, og flytter de som må stå inne fra teatersal til Leidangsgalleriet.
  • Det er ingen provisjon av salg i år, men en fastpris for stand begge dager for totalt kr. 1500,-.
  • Betaling av stand skjer på forhånd, du vi få en epost med betalingsinfo når du er godkjent som selger.
  • Gratis inngang for publikum på selve julemarkedet i Borggården og teatersalen.
  • Gratis inngang for barn på resten av Jul igjen oppe på Folkemuseet med masse aktiviteter og underholdning.

 

BORGGÅRDEN: Stand: 1 eller 2 bord (max 6m), stol og strøm er inkl.

  • Borggården har skifergolv og tak, men temperatur er lik som utendørs.
  • Det kan kjøres inn til stand med vanlig bil/liten varebil
  • Lagerplass i bakkant av stand

 

LEIDANGSGALLERI: Stand: 1 eller 2 bord (max 6 m.), stol og strøm etter behov. Noe veggplass

  • Innendørs lokale, men dørene går opp og igjen så greit å kle seg godt.
  • Enkel adkomst for rigging
  • Arrangør fordeler plasser på best mulig måte etter deres ønske.

 

Les retningslinjene før du fyller ut søknadsskjemaet nederst: 

Obs! Hvis du ikke mottar et svar når du sender inn ditt søknadsskjema, sjekk i din søppelpost.

Jul igjen på Stiklestad skal være et arrangement der vi blander salg og formidling. Selgere på julemarkedet tilbyr lokalproduserte produkter og mat, og formidlere står for historie- og tradisjonsformidling. I tillegg til høy kvalitet på varene som tilbys for salg, ønsker vi å prioritere mangfold, slik at flest mulige håndverksteknikker og matsorter blir representert. Arrangementet skal ha en profil som gir våre gjester god, gammeldags julestemning.

Pris: 1500,- pr. stand for begge dager

Hvis påmeldt selger uteblir fra arrangementet uten å ha gitt beskjed, returneres ikke den innbetalte leien.

Ansvarsforhold: Opprigging fra lørdag kl. 08.00 og fram til kl. 12 når dørene åpnes. Det er nattevakt på området natt til søndag. Arrangøren påtar seg ikke ansvar for utstilte varer og eventuelt utstyr. Selgerne må selv sørge for å ha nødvendige forsikringer.

Vi oppfordrer utstillerne til å stille i antrekk som passer til arrangementet og til temperatur, og pynte salgsstedene så vi skaper god førjulsstemning for våre gjester.

Det er ikke tillatt å spikre i veggene inne i teatersal, søppel skal kastes i container bak kultuhuset. Utstiller er ansvarlig for eventuelle skader utover vanlig slitasje på salgsstedet. Når utstiller forlater salgsplassen skal den etterlates fri for dekorasjoner, tape, strips o.l. For utstillere som serverer mat og drikke skal salgsplassen etterlates uten matrester og søl.

Biler skal ikke stå inne i Borggård eller rundt kulturhuset. Parkeringsplass for selgerne er på hovedparkeringen vår. Det er ikke tillatt å kjøre bil på museumsområdet  eller inne i Borggården i åpningstida.

Åpningstider: Salgsstedene skal være betjent når arrangementet er åpent for publikum kl.12.00 – 17.00. Utstiller forplikter å holde seg til oppsatte åpnings- og lukketider under hele markedet. Det er viktig at ingen pakker sammen før arrangementet er ferdig! Ser du at du kommer til å gå tom for varer eller noe annet oppstår, ta kontakt med arrangør umiddelbart, så finner vi en ordning. Kontakt Helene tlf.nr. 91858451

Utstillerne er velkomne til å ta en titt på utstillingsmuligheter før arrangementet.

Markedsføring: Utstillere kan markedsføre sin deltagelse på "Jul igjen" i egne kanaler og gjerne dele arrangementet JUL IGJEN på Stiklestad. For å unngå forvirring blant publikum er det ikke tillatt å opprette Facebook-arrangement som heter «Jul igjen» etc. Vareprøver og reklamemateriell kan kun deles ut fra egen salgsplass.

 

 

Oppmøte er i resepsjonen fra kl. 08 lørdag 3. desember. Der blir dere henvist til merket plass og får øvrig informasjon som er hensiktsmessig.

  • Dra og slipp filer her, eller
    Max. file size: 2 MB.
      Vi gjør oppmerksom på at vi kan bruke bildene til markedsføring av arrangementet. Maks størrelse på filer er 2 MB.
    • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.